Markkinointialan tarpeisiin tehty toiminnanohjaus
Markkinointiviestintätoimisto Briiffi Oy on ohjannut projektejaan ja myyntiään ValueFrame PSA Pro -toiminnanohjausjärjestelmällä helmikuusta 2017 lähtien. Briiffin toimitusjohtaja Jonne Saivosalmi kertoo, että he olivat aiemmin olleet tyytymättömiä yrityksen silloiseen järjestelmään, ja lähtivät siksi kartoittamaan uusia vaihtoehtoja. Saivosalmen mukaan ValueFrame osoittautui vertailussa Briiffille ja sen toimialalle parhaiten sopivaksi ratkaisuksi. Saivosalmi oli myös kysellyt muilta ValueFrame-asiakkailta kokemuksia ja saanut järjestelmästä vakuuttavan kuvan. Tämän jälkeen päätös oli helppo tehdä.
Monipuolinen ratkaisu
ValueFrame on helpottanut Briiffin arkea monella tavalla. Nyt Briiffillä on yrityksen koko tarjousseuranta toiminnanohjausjärjestelmässä, mikä ei aikaisemmin ollut mahdollista. ”Pystymme seuraamaan tarjouskantaamme sekä nykyasiakkaiden laskutusennusteita”, Saivosalmi kehuu ja jatkaa: ”Kirjaamme myös kaikki tunnit ValueFrameen ja käytämme ValueFramen ryhmäkalenteria. Lisäksi asiakasrekisterimme on samassa järjestelmässä.”
Projektit haltuun resursoinnista laskutukseen
Projektien ohjaus on myös entistä vaivattomampaa. Briiffi seuraa nyt projektien etenemistä ja niille kirjattuja työtunteja sekä resursoi työntekijät projekteille. Aikaisemmin, talouspäällikkö teki laskut projektijohdon ohjeiden mukaan, mutta nyt projektipäälliköt tekevät laskut itse. Näin yksi välivaihe jää pois, ja saamme tiedot heti järjestelmään.
Näkymä yrityksen tilaan ja toimintaan
Briiffillä seurataan erityisesti kannattavuutta ja tilauskannan kehitystä sekä tarkistetaan tapahtumaraporteilta ennen laskutusta, että kaikki varmasti on oikein. Raporttien tuomaa läpinäkyvyyttä Saivosalmi pitääkin yhtenä ValueFramen tärkeimmistä hyödyistä: ”Meillä on parempi näkyvyys ja ennustettavuus myyntiin ja laskutukseen, kun kaikki data on yhdessä paikassa. ValueFrame tarjoaa käytännössä reaaliaikaisen näkymän liiketoimintaan, ja sen avulla voimme nähdä myös, mihin suuntaan olemme menossa. Käytimme kokouksissamme ennen exceleitä, mutta nyt näemme kaiken suoraan ValueFramesta.”
Briiffi Oy on reilun 20 hengen markkinointiviestintätoimisto, joka on toiminut vuodesta 1984 lähtien. Briiffi on kokonaispalvelutalo, joka tarjoaa kaikkea strategisesta suunnittelusta ja brändistrategioiden laadinnasta kampanjoihin sekä yksittäisiin operaatioihin. Yritys tekee myös vahvasti digitaalista markkinointiviestintää. Asiakkaita Briiffillä on lukuisilta toimialoilta niin B2B- kuin B2C-maailmastakin.