ValueFrame kasvaa yrityksen mukana
Crasman Oy on luottanut ValueFrame –toiminnanohjausjärjestelmään jo vuodesta 2006 asti. ValueFramella Crasman hoitaa asiakashallinnan, tuntikirjaukset, projektinhallinnan, resursoinnin sekä laskutuksen.
ValueFrame apuna Crasmanin kasvussa
Crasmanin digitaalisten ratkaisujen johtaja Olli Maksimainen kehuu ValueFramen ominaisuuksien laajaa valikoimaa ja kertoo sen vaikuttaneen ratkaisun hankintaan: ”ValueFrame on tehty juuri meidän tyyppisille toimijoille eli digi- ja mediatoimistoille. ValueFrame sisältää niin paljon toiminnallisuuksia, että otimme sen käyttöön pala kerrallaan. Vuosien varrella käytön laajetessa ValueFrame on lunastanut paikkansa Crasmanin toiminnanohjausjärjestelmänä. Crasman on kuluneiden vuosien varrella kasvanut vajaan 20 hengen organisaatiosta 50 henkilön organisaatioksi. ValueFrame on skaalautunut tarpeidemme mukana ja tuonut prosesseihin järjestelmällisyyttä.”
Projektinohjaus ja tarjouskäsittely samassa järjestelmässä
Maksimainen seuraa ValueFramesta projektien etenemistä: ”Näemme ValueFramesta käynnissä olevat, takuu-tilassa olevat sekä päättyneet projektit ja seuraamme niiden kannattavuuksia. Projektihistoriasta on hyötyä myös, kun teemme tarjouksia. Näemme miten hyvin vastaavien projektien kustannusarviot ovat osuneet kohdalleen suhteessa toteutuneisiin työmääriin ja voimme peilata niitä uusiin tarjouksiin.”
Lisäksi Crasman ylläpitää tuote- ja palvelurekisteriä sekä hinnastoa ValueFramessa ja laskee tarjoukset ValueFramen kautta. ”Myös kaikki sopimusdokumenttipohjamme ovat ValueFramessa. Luomme niistä kaikki sopimuksemme, Crasmanin myyntijohtaja Peter Silvennoinen jatkaa.
Tehokas resursointityökalu ja sähköinen laskutus
ValueFramen resursointitoiminto on Silvennoisen mukaan Crasmanille erittäin iso asia: ”Se auttaa näkemään, ketkä henkilöt ovat varattuja ja kuinka pitkään”. Kaikki Crasmanin projektitekeminen tapahtuu muutenkin ValueFramen kautta. Silvennoinen kertoo, että ”kun suunnittelija tai sovelluskehittäjä työskentelee, on hänet resursoitu projektille ValueFramessa. Hän kirjaa tunnit ValueFrameen, jossa pystymme viemään ne laskutukseen asti. Suurin osa asiakkaistamme tahtoo laskut sähköisenä ja ValueFramella voimme lähettää ne helposti.”
Laskutuskin saa Silvennoiselta kiitosta: ”Laskutus on hyvin suoraviivaista ja henkilöstön kirjaamat tunnit tulevat laskuille tosi näppärästi. Ei tarvitse jännittää, unohtuiko jotain.” Maksimainen kertoo, että Crasman tarjoaa asiakkailleen kertaluonteisia ja kuukausiveloitteisia palveluja. Jatkuvaispalveluja laskutetaan sekä yhden että kolmen kuukauden sykleissä. ”Kaikkien näiden eri laskutusmallien pyörittäminen sujuu ValueFramella todella hyvin”, Maksimainen kiittelee.
Vuonna 1996 perustettu Crasman on kokenut digitaalisten asiakaskohtaamisten ja verkkopalveluratkaisujen kumppani. Suunnittelemme ja toteutamme digitaalisia palveluita, jotta asioiden hoitaminen olisi helppoa ja miellyttävää – missä ja milloin vain. Erikoisosaamistamme ovat älykkäät ja hyvin integroituvat ratkaisut verkkoliiketoimintaan, verkkokauppaan sekä tuotetiedon ja aineiston hallintaan.